Mgr. Ľudmila Živčáková
Hlavné úlohy MZ v školskom roku 2015-2016
Plán práce MZ vychádza z Pedagogicko-organizačných pokynov MŠVVaŠ SR pre školy a školské zariadenia na šk.r.2015/2016 z hlavných úloh plánu práce školy, analýzy činnosti MZ v šk. roku 2014/2015, analýzy dosiahnutých výchovne vzdelávacích výsledkov v šk. r. 2014/2015, školského výchovno-vzdelávacieho programu, ISCED1 a základných pedagogických dokumentov.
V tomto školskom roku 2015/16 sa budeme venovať:
Dodržiavať inovovaný ŠVP v 1.ročníku.
Plniť prierezové témy a využívať ich v ročníkových projektoch.
Na vyučovacích hodinách rešpektovať individuálne osobitosti žiaka.
Rozvíjať emocionálnu inteligenciu žiakov, zamerať sa na vytváranie pozitívnych medziľudských vzťahov.
Rozvíjať záujmy žiakov formou záujmových útvarov.
Klásť dôraz na čítanie s porozumením.
Počas edukačného procesu využívať didaktické metódy, zásady.
Dodržiavať platné predpisy na hodnotenie.
Pri hodnotení zohľadňovať individuálne osobitosti žiaka. V edukačnom procese žiakom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami dodržiavať stanovený plán, spolupracovať s SCPPP a špeciálnym školským pedagógom.
Zvýšiť kvalitu prípravy žiakov na testovanie T5.
Úlohy v jednotlivých premetoch:
Slovenský jazyk a literatúra
- osvojiť si normy písaného písma,
- venovať sa čítaniu s porozumením
- upevniť učivo, precvičovať so slaboprospievajúcimi žiakmi, vysvetliť a ozrejmiť zadanie úlohy
- prehlbovať učivo rôznymi formami, hravou
- viesť žiakov k pochopeniu analýzy a syntézy slabík
- pozornosť venovať ovládaniu činnosti s textom
- pozornosť venovať slovnej zásobe
- nabádať žiaka, aby poznatky využil pri získavaní nových vedomostí
- zapájať sa do literárnych súťaží
Matematika
- rozvíjať a podporovať samostatnosť pri riešení úloh
- podnecovať chcenie vypracovať úlohu
- vedieť zobrazovať a pracovať na číselnej osi a v štvorcovej sieti
- získavať poznatky zaokrúhľovania, rozkladu
- rozvíjať u žiakov hľadanie možnosti najjednoduchšieho riešenia
- vedieť riešiť slovné úlohy z reálneho života
- vedomosti kontrolovať, preverovať
- v geometrii dbať na presnosť pri rysovaní a správnom označovaní
Cudzí jazyk – Anglický
- pravidelne vzbudzovať záujem o jazyk iných krajín
- rozvíjať komunikatívnosť
- sústrediť sa na konverzovanie
- vedieť rozdiely medzi písaným a hovoreným slovom
- uplatňovať na vyučovacom procese slovníky a iné dostupnú literatúru
- využívať hravú formu, IKT, metodický materiál
Prírodoveda
- v praktických činnostiach naučiť žiakov uplatňovať metódy porovnávania, analýzy a syntézy, zovšeobecnenia, analógie, indukcie a dedukcie, ako i základnými metódami a spôsobmi skúmania skutočnosti
Pracovné vyučovanie
- v praktických činnostiach pri práci s rôznym materiálom dbať na dôsledné uplatňovanie výchovy k ochrane a tvorbe životného prostredia
- naučiť žiakov zodpovedne plniť zverené úlohy a uplatňovať tvorivé postupy pri činnosti
Výtvarná výchova
- rozvíjať u žiakov samostatnosť v práci pri uplatňovaní rôznych technických postupov
- prehlbovať a rozvíjať estetické cítenie, predstavivosť a fantáziu
- zlepšovať zručnosť pri osvojovaní si nových výtv. techník
- zapájať deti do výtvarných súťaží
Hudobná výchova
- poznať regionálne zvyky, ľudové piesne a tance, folkl. súbory.
- zapájať žiakov do hud. súťaží
Telesná výchova
- naďalej posilňovať a upevňovať formovanie pozitívneho vzťahu žiakov k telesnej kultúre a športovým činnostiam
- zapojiť žiakov do športových regionálnych súťaží a rozvíjať zmysel pre kolektívnosť a čestnosť v súťažení