Mgr. Ľudmila Živčáková

 

Hlavné úlohy MZ v školskom roku 2015-2016

Plán práce MZ vychádza z Pedagogicko-organizačných pokynov MŠVVaŠ SR pre školy a školské zariadenia na šk.r.2015/2016 z hlavných úloh plánu práce školy, analýzy činnosti MZ v šk. roku 2014/2015, analýzy dosiahnutých výchovne vzdelávacích výsledkov v  šk. r. 2014/2015, školského výchovno-vzdelávacieho programu, ISCED1 a základných pedagogických dokumentov.

V tomto školskom roku 2015/16 sa budeme venovať:

Dodržiavať inovovaný ŠVP v 1.ročníku.

Plniť prierezové témy a využívať ich v ročníkových projektoch.

Na vyučovacích hodinách rešpektovať individuálne osobitosti žiaka.

Rozvíjať emocionálnu inteligenciu žiakov, zamerať sa na vytváranie pozitívnych medziľudských vzťahov.

Rozvíjať záujmy žiakov formou záujmových útvarov.

Klásť dôraz na čítanie s porozumením.

Počas edukačného procesu využívať didaktické metódy, zásady.

Dodržiavať platné predpisy na hodnotenie.

Pri hodnotení zohľadňovať individuálne osobitosti žiaka. V edukačnom procese žiakom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami dodržiavať stanovený plán, spolupracovať s SCPPP a špeciálnym školským pedagógom.

Zvýšiť kvalitu prípravy žiakov na testovanie T5.

Úlohy v jednotlivých premetoch:

Slovenský jazyk a literatúra

  • osvojiť si normy písaného písma,
  • venovať sa čítaniu s porozumením
  • upevniť učivo, precvičovať so slaboprospievajúcimi žiakmi, vysvetliť a ozrejmiť zadanie úlohy
  • prehlbovať učivo rôznymi formami, hravou
  • viesť žiakov k pochopeniu analýzy a syntézy slabík
  • pozornosť venovať ovládaniu činnosti s textom
  • pozornosť venovať slovnej zásobe
  • nabádať žiaka, aby poznatky využil pri získavaní nových vedomostí
  • zapájať sa do literárnych súťaží

 

Matematika

  • rozvíjať a podporovať samostatnosť pri riešení úloh
  • podnecovať chcenie vypracovať úlohu
  • vedieť zobrazovať a pracovať na číselnej osi a v štvorcovej sieti
  • získavať poznatky zaokrúhľovania, rozkladu
  • rozvíjať u žiakov hľadanie možnosti najjednoduchšieho riešenia
  • vedieť riešiť slovné úlohy z reálneho života
  • vedomosti kontrolovať, preverovať
  • v geometrii dbať na presnosť pri rysovaní a správnom označovaní

 

Cudzí  jazyk – Anglický

  • pravidelne vzbudzovať záujem o jazyk iných krajín
  • rozvíjať komunikatívnosť
  • sústrediť sa na konverzovanie
  • vedieť rozdiely medzi písaným a hovoreným slovom
  • uplatňovať na vyučovacom procese slovníky a iné dostupnú literatúru
  • využívať hravú formu, IKT, metodický materiál

 

Prírodoveda

  • v praktických činnostiach naučiť žiakov uplatňovať metódy porovnávania, analýzy a syntézy, zovšeobecnenia, analógie, indukcie a dedukcie, ako i základnými metódami a spôsobmi skúmania skutočnosti

 Pracovné vyučovanie

  • v praktických činnostiach pri práci s rôznym materiálom dbať na dôsledné uplatňovanie výchovy k ochrane a tvorbe životného prostredia
  • naučiť žiakov zodpovedne plniť zverené úlohy a uplatňovať tvorivé postupy pri činnosti

 

Výtvarná výchova

  • rozvíjať u žiakov samostatnosť v práci pri uplatňovaní rôznych technických postupov
  • prehlbovať a rozvíjať estetické cítenie, predstavivosť a fantáziu
  • zlepšovať zručnosť pri osvojovaní si nových výtv. techník
  • zapájať deti do výtvarných súťaží

Hudobná výchova

  • poznať regionálne zvyky, ľudové piesne a tance, folkl. súbory.
  • zapájať žiakov do hud. súťaží

 

Telesná výchova

  • naďalej posilňovať a upevňovať formovanie pozitívneho vzťahu žiakov k telesnej kultúre a športovým činnostiam
  • zapojiť žiakov do športových regionálnych súťaží a rozvíjať zmysel pre kolektívnosť a čestnosť v súťažení